Pokonywanie odległości
Ta sesja ma na celu sprawdzenie, jak prawidłowo trenować przekazywanie dystansu. Potrzebujesz tylko sześciu graczy, aby ukończyć jedną z jego sesji, choć można ją łatwo rozszerzyć, aby spełnić twoje potrzeby. Przy znacznie większej liczbie graczy możesz mieć wiele siatek pracujących w tym samym czasie.
O czym mówisz swoim graczom, że sesja dotyczy:
- Uzyskiwanie długości, wysokości i dokładności przy długim mijaniu.
- Znajdowanie członków drużyny w kosmosie, do którego nie można dotrzeć przy pomocy bocznej stopy
- przechodzić.
Co powiesz swoim graczom:
- Uderz dolną połowę piłki i uderz w wyimaginowaną pionową linię, która przecina piłkę.
- Uderz sznurowadłami.
- Utrzymuj kostkę mocno, wyciągnij stopę do kopania.
- Odsuń się lekko.
- Zamiataj piłkę.
Co krzyczeć:
- „Najpierw dotknij stóp”, „Oczy na piłkę”.
- „Nie próbuj uderzać piłki zbyt mocno”.
Czego szukać:
- Kruche, dobrej jakości krótkie podanie w trakcie budowy.
- Kątowe podejście przed uderzeniem.
- Stopa nie kopiąca ukośnie za piłką, ale nie
- natychmiast obok.
- Spokojna głowa.
- Brak krzywej na przełęczy.
O czym myśleć:
Jeśli gracz walczy, pokaż mu, jak i gdzie uderzyć piłkę, przechodząc powoli techniką za pomocą nieruchomej piłki. Najpierw ustaw odpowiednią technikę – w razie potrzeby moc można dodać później.
Co robisz ze swoimi graczami
Etap 1: Na obszarze o wymiarach około 10 x 40 m wszyscy gracze stoją w dwóch liniach na przeciwnych końcach i kolejno wykonują uderzenia na poddasze. Przełącz się na słabszą stopę.
Etap 2: Umieść jednego gracza w każdej ze środkowych dwóch stref. Gracz po stronie końcowej wykonuje podanie wzdłuż ziemi do środka pola gry, gdzie najbliższy gracz zwraca je po drugim dotknięciu. Gracz na końcu kontroluje go, a następnie uderza wyciągiem na drugą stronę nad głowami obu graczy pośrodku. Sekwencja jest powtarzana na przeciwległym końcu.
Rozwój
Po uzyskaniu podania powrotnego środkowy gracz biegnie w kierunku gracza na końcu, aby wywierać presję. Aby zwiększyć trudność, poddasze można również uderzyć za pierwszym razem.
Jak mógłbym umieścić to w sytuacji gry
Ustaw załogowe strefy docelowe w czterech rogach siatki. Dwie drużyny z równych stron grają przeciwko sobie, zdobywając punkty, gdy trafiają precyzyjnie podanie w strefę docelową. Żaden gracz z obu stron nie może wejść do tych stref.