PESTY – filozofia coachingu młodzieży

Czołowi międzynarodowi trenerzy mówią „określ swoją filozofię i biegnij zgodnie z nią”. Dlaczego nie zastosować tego do swojego zespołu młodzieżowego? To może być łatwiejsze niż myślisz. Oto prosty sposób zapamiętania niektórych kluczowych czynników wymaganych – szkodników.

Rodzice

Regularna komunikacja. Wpływ rodziców odgrywa ważną rolę w samopoczuciu i sile fizycznej twoich zawodników podczas treningu i w dniu meczu. Rozdanie „obowiązków rodzicielskich” na początku sezonu nie wystarczy. Umów się na regularne spotkania, aby powtórzyć kluczowe punkty i podzielić się zmartwieniami.

Przyszli trenerzy. Częścią twojej filozofii powinno być nie tylko rozwijanie graczy, ale także trenerów. A rodzice obecnych młodych graczy są idealnymi kandydatami, niekoniecznie zaczynającymi teraz, ale w przyszłości. Czy potrafisz zmienić jednego z rodziców w trenera?

Podniecenie

Zabawa, zabawa, humdrum. Czy każda sesja musi być zabawna? Nie daj się złapać w to postrzeganie, ponieważ nie będzie to możliwe za każdym razem. Dlaczego nie przyjąć „podniecenia” jako lepszej filozofii. Zmierz poziom umiejętności, wywierając presję na graczy. Zamień umiejętności w gry, ale nie zostań niewolnikiem wezwania „trener, kiedy będziemy grać?” Rozwiązaniem może być rozpoczęcie gry, podkreślenie problemu (bezużyteczne podejście, beznadziejne podanie!), A następnie zabranie ich do ćwiczenia, zanim wrócisz do gry.

 

Wybór

Obracaj naukowo. Jednym z największych powodów rezygnacji gracza jest brak wyboru. W ankietach młodzi gracze twierdzą, że wolą zostać wybrani do złej drużyny niż nie do dobrej. Utrzymuj selekcję naukową, innymi słowy, użyj systemu, który zapewnia graczom równy czas gry, o ile to możliwe.

Najlepszy czas w zespole. Określ kilka gier w sezonie (lub rozgrywki pucharowe) jako „najlepszy czas w zespole”, kiedy wybierzesz najlepszych zawodników. Powiedz wcześnie graczom i rodzicom, aby uniknąć konfliktów z innymi zobowiązaniami. Najlepszy zespół może działać jako zachęta dla graczy. Ale nie wracaj do „złej drużyny” w niektórych innych grach, ponieważ ma to bardzo małą wartość.

Czas

Zacznij na czas (i powiedz rodzicom). Dzieci rzadko się spóźniają, rodzice. Jasne czasy rozpoczęcia (i zakończenia), pomogą ci skutecznie zaplanować i przeprowadzić sesję, a to musi zostać wzmocnione przez rodziców. Zachęcaj dzieci, aby zachęcały rodziców. Pomóż im w organizacji „windy” na treningi i gry. Używaj kartek papierowych lub grupowych wiadomości tekstowych ze wskazówkami i harmonogramem, a także przypominaj graczom o przygotowaniu zestawu na dzień przed jego użyciem.

Okna sukcesu

„Zwycięstwo to nie wszystko, to jedyna rzecz”. Regionalni mistrzowie czegokolwiek to osiągnięcie. Każdy trener, który dotarł tak daleko, powie ci, że po drodze miał kilka drobnych problemów. Co ci to mówi? Zła decyzja lub jakaś choroba na etapie ich rozwoju mogła oznaczać brak pucharu. Nieznaczny poślizg i cel lub miara sukcesu nie została osiągnięta. Zamiast tego spróbuj mieć „okno sukcesu” na sezon. Oznacza to dolną granicę i górną granicę czasu do osiągnięcia miary sukcesu, powiedzmy od czterech do ośmiu tygodni. Może być zarówno zespołowy, jak i indywidualny.